دیوید بکهام

دیوید بکهام

دیوید بکهام با نام کامل دیوید رابرت جوزف بکهام (به انگلیسی: David Robert Joseph Beckham)‏ (زاده دوم ماه مه ۱۹۷۵ در لندن) فوتبالیست مشهور بریتانیایی است. او اولین بازی ملی خود را در اول ژوئن ۱۹۹۶ انجام داد. باشگاه فعلی او لس‌آنجلس گلکسی می‌باشد ولی به نظر می رسد در اینده ای نزدیک به لیگ برتر انگلیس باز گردد.

همسر او ویکتوریا آدامز یکی از خوانندگان گروه اسپایس گرلز است. او چهار فرزند به نام‌های بروکلین (متولد ۴ مارس ۱۹۹۹)، رومیو (۱ سپتامبر ۲۰۰۲)، کروز (۲۰ فوریه ۲۰۰۵)و هارپر(متولد ۱۰ژوئیه ۲۰۱۱) دارد.

محتویات

 [نهفتن

خانواده [

ویرایش]

ادوارد آلن بکهام، پدر و ساندرا جورجینا مادر دیوید بکهام هستند.دیوید بکهام خود را یک نیمه یهودی می داند.[۱]

پیشینه فوتبال [

ویرایش]

پیشینه باشگاهی [

ویرایش]

دیوید بکهام فوتبال حرفه‌ای خود را از جوانان منچستر آغاز می‌کند چند ماه پس از حضوراو در تیم جوانان منچستر یونایتد وی برای بازی در جام اتحادیه انگلیس به تیم بزرگسالان دعوت شد. هر چند در اولین حضورش در تیم بزرگسالان منچستر یوناتید نیمکت نشین بود ولی دو سال و نیم بعد بکهام به همراه تیم بزرگسالان برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد. فصل ۹۶/۱۹۹۵اولین حضور بکهام در لیگ برتر بود.

منچستر یونایتد [

ویرایش]

سرانجام دیوید بکهام دوم آوریل ۱۹۹۵ اولین بازی اش را در لیگ برتر مقابل لیدز یونایتد تجربه کرد و در واقع فصل ۹۶- ۹۵ آغازی بود بر درخشش این بازیکن در فوتبال انگلیس.

دیوید ابتدا در پست هافبک راست مشغول به بازی شد که سابق بر آن پست آندری کانچلسکیس در منچستر محسوب می‌شد و گلهای زیبای خود را از همین جا آغاز کرد. مخصوصاً گل به یادماندنی اش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاههای انگلیس در مقابل چلسی و این فصل با قهرمانی در دو جام برای شیاطین سرخ به پایان رسید.

فصل ۹۷-۱۹۹۶ دومین فصل حضور وی در لیگ برتر بود. او مشهورترین گل خود را در این فصل و در مقابل تیم ویمبلدون به ثمر رساند و با ضربه‌ای زیبا از وسط زمین دروازه ویمبلدون را در سل هارست پارک باز کرد. او اولین حضورش در تیم ملی انگلیس را در اول سپتامبر ۱۹۹۶ تجربه کرد و به همراه این تیم به مصاف مولداوی در کیشنف رفت پیش از آن دیدار، بکهام سابقه بازی در تیم ملی زیرا ۲۱ سال انگلیس را در کارنامه خود داشت.

بکهام سال ۱۹۹۷ به همراه منچستر به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست یافت. او بدون شک نقش به سزایی در این قهرمانی ایفا کرد و به عنوان بازیکن برتر انگلیس در این سال برگزیده شد.

بکهام در نخستین بازی فصل ۹۹-۱۹۹۸ منچستر یوناتید برابر لسترسیتی باز هم منجی شیاطین سرخ شد و با گلی زیبا از روی یک ضربه کاشته منچستر را از شکست نجات داد. سال ۱۹۹۹ برای بکهام سالی پر از افتخار بود. قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، قهرمانی در جام حذفی و سرانجام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کلکسیون افتخارات این بازیکن را کامل کرد. بروکلین فرزند اول دیوید بکهام نیز سال ۱۹۹۹ چشم به جهان گشود و بکهام در این سال طعم پدر شدن را چشید.

درگیری‌های بکهام و فرگوسن [

ویرایش]

سال ۲۰۰۰ آغازتنشهای دیوید بکهام و الکس فرگوسن سرمربی منچستر بود. تا جایی که او به فکر جدایی از اولترافورد افتاد اما پس از چندی از تصمیم خود صرف نظر کرد تا آینده‌ای درخشان را در منچستر بسازد، بدون شک بکهام نقش به سزایی در قهرمانی شیاطین سرخ در فصل ۲۰۰۰ داشت و او به مشهورترین بازیکن تاریخ انگلیس تبدیل شد. شوت‌ها، ضربات آزاد و پاسهای دیدنی او حاکی از استعداد سرشار این بازیکن است. این فاکتورهای بکهام همگان را به یاد روزهای جوانی و اوج پل گاسکوئین دیگر بازیکن بزرگ انگلیس می‌انداخت.

بکهام در فصل ۲۰۰۱ هم آغاز بسیار خوبی در تیم منچستر داشت و دستورات الکس فرگوس را به خوبی در زمین پیاده می‌کرد اما پس از کریسمس تیم منچستر فرم ایده‌آل خود را از دست داد و حذف از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه مونیخ خاطره تلخی را از این رقابتها برای بکهام به جای گذاشت.

بکهام در سال ۲۰۰۱ نقش ارزنده و بسیار موثری در تیم ملی انگلیس و همچنین منچستر ایفا کرد. بازی درخشان او مقابل تیم ملی یونان و گلهای به یاد ماندنی اش در منچستر همواره در خاطره‌ها خواهد ماند. او فصل بسیار پرکاری را پشت سر گذاشت و الکس فرگوسن ترجیح داد تا برای جلوگیری از خستگی بیش از حد بکهام او چند بازی آخر را نیمکت نشین باشد. اما بازگشت دوباره بکهام پس از استراحتی کوتاه مدت با مصدممیت شدیدش همراه شد و او در بازی مقابل دپورتیو دچار آسیب دیدگی شد.

فصل ۲۰۰۳- ۲۰۰۲ همراه با تولد دومین پسر دیوید بکهام همراه بود. رومئو در سپتامبر ۲۰۰۲ متولد شد. در این فصل بکهام شش گل برای یوناتید به ثمر رساند و ۹بار با پاس‌های این هافبک ارزشمند منچستر به گل رسید تا این تیم جام قهرمانی را در این فصل نصیب خود کند و آرسنال دیگر مدعی جدی این فصل را پشت سر بگذارد. همراه با قهرمانی منچستر در این فصل دیوید بکهام نیز جایزه بهترین بازیکن سال انگلیس را از سوی هواداران فوتبال در این کشور به خود اختصاص داد.

بکهام در ادامه فصل ۲۰۰۳- ۲۰۰۲ بازیهای درخشانی از خود در منچستر به نمایش گذاشت اما این فصل آغاز درگیری‌های جدی او و سرآلکس فرگوسن مربی منچستر بود. بکهام با کوتاه کردن موهایش و تغییر فرم آرایش آن توجه مطبوعات و رسانه‌های ورزشی را به خراشی که بر روی پیشانی اش در اثر پرتاب کفش توسط فرگوسن درختکن منچستر ایجاد شده بود جلب کرد و شاید همین موضوع بکهام را به جدایی از این تیم را سخ تر از پیش کرد.

کشمش‌ها بین بکهام و فرگی در منچستر همچنان در فصل ۲۰۰۳- ۲۰۰۲ ادامه داشت. در این فصل بکهام اولین پیشنهاد رسمی را از سوی باشگاه رئال مادرید دریافت کرد، پیشنهاد معادل ۳۵

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:دیوید بهکام,بیو گرافی دیوید بهکام, ] [ 8:54 قبل از ظهر ] [ علی خاکساری ]
[ ]