3ناز من

3ناز من

نالد به حال زار من امشب سه تار من

این مایه ی تسلی شب های تارمن

 

ای دل ز دوستان وفادار روزگار

جز ساز من نبود کسی سازگار من

 

در گوشه ی غمی که فراموش عالمی است

من غمگسار سازم و او غمگسار من

 

اشک است جویبار من و ناله ی سه تار

شب تا سحر ترانه ی این جویبار من

 

چون نشترم به دیده خلد نوشخند ماه

یادش به خیر خنجیر مژگان یار من

 

رفت و به اختران سرشکم سپرد جای

ماهی که آسمان بربود از کنار من

 

آخر قرار زلف تو با ما چنین نبود

ای مایه ی قرار دل بیقرار من

 

در حسرت تو میرم و دانم تو بی وفا

روزی وفا کنی که نیاید به کار من

 

از چشم خود سیاه دلی وام میکنی

خواهی مگر گرو بری از روزگار من

 

اختر بخفت و شمع فرومرد و همچنان

بیدار بود دیده ی شب زنده دار من

 

من شاهباز عرشم و مسکین تذرو خاک

بختش بلند نیست که باشد شکار من

 

یک عمر در شرار محبت گداختم

تا صیرقی عشق چه سنجد عیار من

 

جز خون دل نخواست نگارنده ی سپهر

بر صفحه ی جهان رقم یادگار من

 

زنگار زهر خوردم و شنگرف خون دل

تا جلوه کرد اینهمه نقش و نگار من

 

در بوستان طبع حزینم چو بگذری

پرهیزنیش خار من ای گل عذار من

 

من شهریار ملک سخن بودم نبود

جز گوهر سرشک در این شهر ، یار من



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:عاشقی,شغر,عاشق,دختر,عکسدختر,خوشگل, ] [ 1:51 قبل از ظهر ] [ علی خاکساری ]
[ ]